سئو خارجی در سال 2024

سئو در سال 2024 چه تغییراتی خواهد داشت؟ فرصت امروز

با فراگیرتر شدن آن، احتمالا نحوه تعامل کاربران با موتور جستجو را تغییر خواهد داد. و همچنین، این تغییر نحوه بهینه‌سازی وبسایت‌ها و ترافیک را نیز تغییر می‌دهد. چک لیست سئو مجموعه‌ای از مراحل و اقدامات است که برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود به منظور بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو انجام می‌دهید. این مراحل شامل تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی محتوا، بهبود سرعت سایت، ایجاد بک‌لینک‌ها و استفاده از تکنیک‌های فنی سئو می‌شود. داشتن یک چک لیست برای کارهای سئو سایت به شما کمک می‌کند تا هیچ یک از مراحل ضروری بهینه‌ سازی وب‌سایت خود را فراموش نکنید. با استفاده از این چک لیست، می‌توانید مطمئن شوید که تمامی جنبه‌های سئو داخلی، سئو خارجی، سئوی تکنیکال و بهینه‌ سازی محتوا به درستی انجام شده‌اند.

این معیارها نه تنها در سال ۲۰۲۴ بلکه در سال‌های آتی نیز به عنوان مبنایی برای ارزیابی و ارتقای کیفیت محتوای دیجیتال باقی خواهند ماند. یکی از قوانین سئو در ۲۰۲۴ همچنان E-A-T هست که یکی از بنیادی‌ترین معیارهاییه که برای سئوی موفقیت‌آمیز باید بهش دقت داشته باشید. بهینه سازی برای E-A-T یعنی شما محتوای با کیفیت تولید کنید، محتواتون دقت علمی داشته باشه، به تجربه کاربری (UX) توجه کنید، تلاش کنید مخاطب با شما وارد گفتگو یا تعامل بشه و بک‌لینک‌های با کیفیت و معتبر داشته باشید. یکی از مواردی که به شدت بر روی کاهش قیمت سئو وردپرس تاثیر می‌گذارد، فعالیت اصولی بر روی seo داخلی سایت است. در صورتی که استانداردهای تولید محتوای سئو داخلی را به درستی رعایت کنید، نیازی نیست هزینه‌های گزافی برای دریافت رپورتاژ صرف نمایید.

این تأثیرات می‌توانند شامل تغییرات در روش‌ها و استراتژی‌های سئو، نحوه‌ی رتبه‌بندی صفحات و تجربه کاربری وبسایت‌ها باشند. سئو 2024 همه چیز در مورد نمایش تخصص و ارزش در محتوای ما و ارائه صفحات وب با کارایی بالا برای کاربران است. پیش از بررسی موارد، لازم است بدانید جهت انجام خدمات سئو سایت، می‌توانید روی منتوریکس حساب کنید. در سال 2024، سئو همچنان یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال باقی خواهد ماند. با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته مانند بهینه‌سازی تجربه کاربری، تولید محتوای ارزشمند، لینک‌سازی مناسب و استفاده از داده‌های ساختار یافته، می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را به طور چشمگیری افزایش دهید. توجه به تغییرات الگوریتم‌های موتورهای جستجو و به‌کارگیری روش‌های جدید، کلید موفقیت در فضای آنلاین خواهد بود.

سازمان ها باید محتوای جذاب، آموزنده و منحصر به فرد ایجاد کنند که مخاطبان آنها را جذب کند. با افزایش تعداد وب‌سایت‌ها و رقابت شدید در فضای آنلاین، سئو به عنوان یک ابزار قدرتمند برای تمایز از رقبا و جذب مخاطبان هدفمند اهمیت پیدا می‌کند. ربات‌های موتور جستجو (عنکبوت‌ها یا خزنده‌ها) به طور مداوم در صفحات وب جستجو می‌کنند و محتوای آنها را جمع‌آوری می‌کنند. این ربات‌ها از طریق لینک‌ها از یک صفحه به صفحه دیگر می‌روند و اطلاعات مربوط به هر صفحه مانند متن، تصاویر و ویدئوها را ذخیره می‌کنند. یک ایده هوشمندانه در این میان تلاش برای استفاده از ایده هایی است که ماندگاری بیشتری در میان کاربران دارد. مثلا اگر در حوزه خودرو مشغول فعالیت هستید، صحبت از فرمول یک یا رالی داکار جذابیت پایدارتری برای مخاطب دارد.

به عنوان مثال ، ذکر شکلات باعث می شود که ما به نوار شکلات مورد علاقه خود فکر کنیم یا ما را به یاد تجربیات دوران کودکی خود می اندازد. داستانی در مورد رتبه بندی تغییر ، ما را به یاد احساسات و یادگیری هایی که ما در هنگام پیروزی یا از دست دادن بازی SEO تجربه کردیم ، یادآوری می کند. Google احتمالاً نمی تواند آرم شما را بخواند ، اما کاربران می توانند ، و Google می تواند کاربران را بخواند. این ممکن است مانند توصیه های خسته و خسته کننده به نظر برسد ، اما ما شروع به یادگیری وجود بسیاری از علم واقعی Google در پشت آن داریم. تمرکز بر روی کاربر علاوه بر صوت های خالی معمولی چیست؟ برای بیشتر ، با داشتن یک عنوان ، توضیحات و Favicon شروع می شود که کاربران می خواهند بیش از سایرین کلیک کنند.

Gemini به عنوان یک پیشرفت قابل توجه در مدل های زبان بزرگ (LLM) و MMLU (درک زبان چندوظیفه ای عظیم) معرفی می شود. روی مقطعی از قابلیت استفاده، تبدیل، برتری فنی و خروجی محتوای با کیفیت بالا تمرکز کنید. یکی از پایه های بازاریابی خوب این است که کاربر را در اولویت قرار دهید. همه آن چیزهایی که باید درباره سئوی سایت در سال 2024 بدانید را در این مطلب، بررسی کرده‌ایم. بله درست متوجه شدید گوگل به تازگی اهداف زیست محیطی بزرگی را تعیین کرده است، که مهمترین آن تلاش برای استفاده از انرژی بدون کربن است که در سئو 2024 تاثیر گذار است. با توجه به این نکته‌ها می‌توان گفت که گوگل در سئو 2024 به وبسایت شما نگاه ویژه‌تری خواهد داشت.

استفاده از کلمات کلیدی به بهبود رتبه‌بندی صفحات در موتورهای جستجو کمک می‌کند. تراکم و توزیع مناسب کلمات کلیدی باید به گونه‌ای باشد که طبیعی به نظر برسد و تجربه کاربری را بهبود دهد. با توجه به پیشرفت‌های هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیچیده موتورهای جستجو، بهینه‌سازی سئو به صورت دقیق‌تر و هدفمند‌تر صورت می‌گیرد. ایده‌ شبکه وبلاگ خصوصی (PBN) از زمانی شکل گرفت که موتورهای جستجو، به‌ویژه گوگل، اهمیت زیادی به بک‌لینک‌ها در رتبه‌بندی سایت‌ها دادند. با گذر زمان و پیشرفت الگوریتم‌های گوگل، مزرعه‌های لینک عمومی تأثیر خود را از دست دادند.در این دوره، ایده PBN به‌عنوان یک نسخه پیشرفته‌تر از مزرعه لینک شکل گرفت. با وجود افزایش ریسک و هزینه‌های ساخت PBN، این روش همچنان توسط برخی وب‌مسترها به‌عنوان یک تاکتیک کلاه سیاه استفاده می‌شود، اما تاثیرگذاری آن نسبت به گذشته کاهش یافته و پیچیدگی‌های بیشتری پیدا کرده است.

اگر همه سایت‌های موجود در شبکه به یک یا چند سایت خاص لینک دهند، این رفتار غیرطبیعی بوده و می‌تواند نشان‌دهنده یک PBN باشد. سایت‌هایی که طراحی، قالب یا ساختار ظاهری مشابهی با یکدیگر دارند، ممکن است توسط گوگل به‌عنوان بخشی از یک شبکه خصوصی یا PBN شناخته شوند. اما این کار را فقط پس از داشتن یک استراتژی سئو ویدیو قوی انجام دهید. اکنون، می توانید جزئیات بیشتری در مورد پیوندهی داخلی وب سایت خود مشاهده کنید. یک استراتژی جامع محتوایی شامل بسیاری یا همهٔ موضوعات پیشنهادی خواهد بود.

برای انجام مشاوره، با ما در تماس باشید و یا فرم مشاوره را پر کنید، کارشناسان ما با شما تماس می گیرند. برای رسیدن به این هدف، استفاده از جداول، بولت پوینت‌ها و پاراگراف‌های کوتاه بسیار کمک‌کننده هستند. برای جلوگیری از این اتفاق، در سایت‌ خود از ویژگی‌های مختلف مانند Feature Snippet استفاده کنید تا مخاطبان را به سایت خود بکشانید. علاوه‌براین، اگر آگاهی از برند را جدی بگیرید، احتمال بیشتری وجود دارد که مخاطبان به‌جای رقبا به سایت شما مراجعه کنند. در سال 2024 ، SEO ها می توانند از Schema Markup برای ایجاد اتصالات معنی دار در داده ها برای اتصال و لذت بردن مشتریان فعلی و آینده استفاده کنند. بعد ، اطمینان حاصل کنید که شما در حال ساختن “مقامات نوشتن” در شرکت خود هستید – افرادی که به عنوان متخصصانی شناخته می شوند که از موضوعاتی که در مورد آنها می نویسند آگاهی دارند.

در سال 2024 ، SEO ها باید نوشتن مطالب “بهینه سازی شده SEO را فراموش کنند” و در عوض اگر می خواهند در Google رتبه بالایی داشته باشند ، روی نوشتن مطالب مفید برای خوانندگان خود تمرکز می کنند. با استفاده از سیستم محتوای مفید Google ، Google روشن کرده است که آنها به محتوایی که برای کاربر نهایی نوشته شده است پاداش می دهد – نه محتوای نوشته شده برای موتورهای جستجو. و در حالی که آنها باید بخشی از یک برنامه سئو قوی باقی بمانند، تیم ها باید گوش دادن به مشتری، استخراج احساسات و درک هدف را نیز به ترکیب اضافه کنند. تحقیق کلمات کلیدی با محتوای برابر یک کتاب بازی قدیمی است و کسب‌وکارهایی که به طور مؤثر به مشتریان گوش می‌دهند و دقیقاً همان چیزی را که به دنبال آن هستند به آن‌ها می‌دهند. به‌جای هدف قرار دادن کلمات کلیدی با بیشترین حجم جستجو برای کاهش حداکثر کلیک، تلاش‌های سئو باید دقیق‌تر باشد تا کاربران مناسب را با کلمات کلیدی مناسب هدف قرار دهند. از انفجار هوش مصنوعی ابتدا با آمادن چت جی بی تی و بعد هوش مصنوعی گوگل بارد و سپس به‌روزرسانی‌های Google که بی‌وقفه بودند.

این کلمات معمولاً توسط کاربرانی جستجو می‌شوند که نیاز مشخصی دارند و آماده‌اند تا روی لینک شما کلیک کنند. دسته‌بندی‌های سایت باید به گونه‌ای طراحی شوند که کاربران بتوانند به راحتی به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. گوگل از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای رتبه بندی وب سایت ها و درک محتوای آنها استفاده می کند. سازمان ها باید از ابزارها و تکنیک های SEO مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو استفاده کنند. در سال ۲۰۲۴، من پیش بینی می کنم که گوگل چندین ویژگی کلیدی و به روز رسانی را ارائه خواهد کرد. اولا، احتمالاً شاهد به‌روزرسانی‌هایی برای تقویت محتوای ایجاد شده توسط انسان‌ها و متخصصان خواهیم بود.

برای مثال، اگر یک وب‌سایت دانشگاهی به مقالات علمی لینک دهد، آن لینک‌ها در الگوریتم Hilltop به‌عنوان معیار اعتبار در نظر گرفته می‌شوند. تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند برای جذب کاربران و بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد. محتوای با کیفیت نیازهای کاربران را برآورده کرده و تجربه کاربری بهتری فراهم می‌کند. لینک‌ های داخلی به بهبود تجربه کاربری و رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو کمک می‌کنند. آنها باعث می‌شوند کاربران به راحتی بین صفحات جابجا شوند و محتوای مرتبط را پیدا کنند.

همچنین باید در طراحی وب اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما در هر دستگاهی، چه یک دستگاه موبایل و چه یک لپ‌تاپ، قابل استفاده است. بنابراین حتی کسب‌وکارهایی که 100% دیجیتال هستند نیز با این استراتژی‌ و بازاریابی دیجیتال بیش از حد محلی‌سازی شده تمرکز کنند. به طور مشابه، در حوزه نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS)، تایید یا اشتراک گذاری محتوای شما توسط کارشناسان شناخته شده ،SaaS می تواند اعتبار شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و این به SEO سایت کمک بزرگی می کند. با گسترش سریع ، تا سال 2024 ، بیش از 10 موتور جستجو از آن پشتیبانی می کنند و صدها میلیون وب سایت از آن پشتیبانی می کنند. هوش مصنوعی هنوز هم می تواند به شما در تفسیر سریع داده ها کمک کند ، اما اگر داده ها به تنهایی و مال شما هستند ، پس چیزی منحصر به فرد و امیدوارم چیزی را که مردم می خواهند بدست آورید. ما همچنین باید به این فکر کنیم که چگونه می توانیم جان مولر و مت کاتس را به روبات تبدیل کنیم.

داده‌های ساختار یافته اطلاعات بیشتری به موتورهای جستجو ارائه می‌دهند و می‌توانند باعث نمایش سایت در بخش‌های ویژه مانند Rich Snippets شوند. هنگام ایجاد استراتژی بازاریابی سئو برای سایتتون، باید روی این عناصر تمرکز کنید. کدهای اضافی و غیرضروری باید حذف شوند تا حجم صفحات کاهش یافته و سرعت بارگذاری سایت افزایش یابد. ابزارهایی مانند W3C Validator می‌توانند به شما در شناسایی و اصلاح کدهای اضافی کمک کنند. تگ‌های HTML باید به درستی استفاده شوند تا موتورهای جستجو بتوانند ساختار صفحات شما را به خوبی درک کنند. تگ‌های H1 برای عنوان اصلی، H2 و H3 برای زیرعناوین، و تگ‌های p برای پاراگراف‌ها استفاده شوند.

در این مقاله، چک لیست جامع سئو تکنیکال را ارائه می‌دهیم تا به شما در بهینه‌سازی فنی سایتتان کمک کنیم. از انکر تکست‌های توصیفی و مرتبط با محتوای صفحه لینک شده استفاده کنید. این کار به کاربران و موتورهای جستجو کمک می‌کند تا موضوع لینک را بهتر درک کنند. در عصر جدید هوش مصنوعی (AI)، روند سئو سازمانی تحت تأثیر تحولاتی قرار گرفته است. یکی از تغییرات کلیدی در روند سئو سازمانی، تغییر از تحقیقات کلمه کلیدی ساده به استفاده از بینش های مبتنی بر داده ها به منظور درک بهتر قصد مکالمه کاربران است که نتایج جستجو را تحریک می کند.

توانایی بهینه‌سازی محتوای چندرسانه‌ای برای رقابتی ماندن در SERP به‌زودی بر چشم‌انداز سئو غالب خواهد شد. در حالی که سال 2023 از نظر تعداد به روز رسانی های اصلی الگوریتم توسط گوگل خیره کننده بود، ما هنوز چیزی ندیده ایم. متخصصان سئو باید به یک یا دو ضربه به روز رسانی ثابت الگوریتم عادت کنند. یکی از چیزهای جالبی که من دیدم، افزایش شدید نوسانات رتبه در سه ماهه سوم سال 2023 (بر اساس مجموعه داده های Semrush) است. وقتی نوسانات رتبه را با اوایل سال و حتی سال های قبل مقایسه می کنید، تفاوت آشکاری با روند کلی وجود دارد. بنابراین، یک برداشت عملی و عملی در این زمینه به این معنی است که سئوکاران باید شکاف را در مورد انتظارات کسب‌وکارشان از جستجو و اینکه در این مسیر قرار دارند، ببندند.

یه استراتژی بازاریابی موثر سئو شامل انتشار مداوم محتوا برای هدایت ترافیک به سایت شما میشه. همیشه باید سعی کنید در مقابل مخاطبان خودتون قرار بگیرید و اونها رو وادار کنید تا تجارت شما رو بررسی کنند. به موضوعات مرتبط با صنعت خود پایبند باشید و از تحقیقات کلمات کلیدی استفاده کنید تا مطمئن بشید که ترافیک مناسبی رو به سایت خودتون هدایت می کنید. ثبت نام در دایرکتوری‌های معتبر می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی سایت شما کمک کند. استفاده از AMP (صفحات موبایلی شتاب‌دهی شده) می‌تواند سرعت بارگذاری صفحات موبایل شما را افزایش دهد و تجربه کاربری بهتری را فراهم کند.

سئو خاکستری شامل تکنیک‌هایی است که در مرز بین سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید قرار دارد. استفاده از این تکنیک‌ها ممکن است خطر جریمه شدن توسط موتورهای جستجو را به همراه داشته باشد. بی شک ادعای بالا برای بسیاری از کارآفرینان جذابیت خاصی دارد، البته تا زمانی که پای حوزه سئو وسط نباشد. ما در روزنامه فرصت امروز بارها و بارها به ترس کارآفرینان از سئو اشاره کرده ایم. این امر موجب شده بسیاری از کسانی که سال های سال در عرصه سئو فعالیت داشته اند نیز میانه خوبی با تغییرات نداشته باشند.

یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که صاحبان سایت‌ها و کسب و کارها می‌پرسند این است که قیمت سئو سایت بر اساس چه عواملی تعیین می‌شود، که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی یوتیوب استفاده کنید تا کلمات کلیدی مربوطه و هدف را در عنوان، توضیحات و تگ‌های ویدیو پیدا و پیاده‌سازی کنید تا قابلیت مشاهده ویدیو را افزایش دهید. می‌توانید بر روی یک کلمه کلیدی کلیک کنید تا ببینید کدام سایت، قطعه برجسته(featured snippet) را برای آن دارد. این کار شما را به ابزار بررسی کلمه کلیدی (Keyword Overview) هدایت می‌کند تا تجزیه و تحلیل کامل‌تری را انجام دهید. درک این روندها می‌تواند به شما در رتبه‌بندی بهتر، تولید بیشتر محتوا و جذب ترافیک هدفمند به وبسایت کمک کند.

آنها این کار را با ایجاد نمودار دانش محتوا با استفاده از نشانه گذاری طرحواره انجام می دهند. صفحه در وب سایت خود و بک لینک های مربوط به مقالات ، وبینارها ، پادکست ها و غیره را درج کنید. نه به عنوان چیزی برای ایجاد محتوا یا انجام همه کارها برای شما، بلکه به عنوان دروازه ای به مقادیر عظیمی از قدرت محاسباتی که لپ تاپ ها و حتی دسکتاپ های مجازی شما هرگز ندیده اند. برای کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک، این کار می‌تواند به سادگی شناسایی وفادارترین مشتریان شما (فروش، ارزش طول عمر) و جلب مشارکت آنها در تولید محتوا در سطح محصول یا دسته‌بندی خاص یا محتوایی برای برند گسترده‌تر باشد. انجام این کار به صورت مقیاس پذیر در وب سایت های بزرگ یک چالش خواهد بود.

هزینه جذب و حفظ بهترین استعدادهای بازاریابی دیجیتال نیز برای برخی مشکل ساز خواهد بود. کیپلینگر پیش‌بینی می‌کند که برخی از صنایع ممکن است افزایش دستمزد را در سال آینده محدود کنند و برخی افزایش دستمزد را تا ۴.۲ درصد برای کارمندان اجرا کنند. ورود هوش مصنوعی به جهان، هیچ تاثیری در تعداد افرادی که برای دریافت اطلاعات از گوگل استفاده می کنند، نداشت. من که اینطور فکر می کنم؛ البته می توان گفت که SGE می تواند رفتار جستجوی کاربران را تغییر دهد اما ترافیک ارگانیک را از بین نمی برد. در این مقاله از ویکی دمی می خواهیم در مورد ترندهای سئو در سال 2024 با هم صحبت کنیم. در واقع می خواهیم بگوییم که چه اتفاقی برای سئو می افتد و می توانید استراتژی جدید خود را بر اساس چه تکنیک هایی بهینه کنید.

از آنجا که اینترنت با مقادیر نزدیک به نامحدود مشتق ، محتوای تولید شده (با تشکر ، صنعت سئو) پر می شود ، گوگل به طور واضح در مورد آنچه که آنها مصرف می کنند و چه چیزی به کاربران باز می گردد ، انتخاب می شود. ما می‌توانیم از آنها به‌عنوان نوعی از افراد برای سفرهای جستجو نیز استفاده کنیم. اگر بتوانیم از افراد نیز سؤال می کنند به عنوان راهی برای کشف موضوعات بالقوه برای ایجاد مرکز محتوای اطلاعاتی استفاده کنیم، می توانیم کاری مشابه با موضوعات ارائه شده در منوی جستجو انجام دهیم. صفحات نتایج جستجو پر از ویژگی های جستجو و افزایش مرتبط با آن به اصطلاح “0 کلیک SERP” نتیجه نحوه برخورد Google با میانه آشفته است. این ممکن است واقعا ساده و اساسی به نظر برسد، اما هنوز هم افرادی هستند که استراتژی UTM و رضایت کوکی در عملیات بازاریابی خود ندارند.

فیلیپا سرا گاسپار، الکس ماس، دنی لایتنر، اندی فروبیشر، و سوخجیندر سینگ در کنار دیوید بین برای نمایش گذشته نگر سال خواهند بود. شرکت‌های بزرگتر ممکن است منابع بیشتری داشته باشند، اما لزوما زیرک نیستند و با وجود تمام منابعی که این شرکت‌های بزرگ‌تر دارند، ممکن است بهترین (یا برخی از کمتر شناخته‌شده‌ترین استراتژی‌های سئو) را اجرا نکنند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، رفتار جستجوی افراد در آینده نزدیک تغییر نخواهد کرد. به عبارت دیگر، گوگل با سرعتی زیاد و بیشتر از گذشته به سمت کیفیت به جای کمیت در حال حرکت است. 2- گوگل محتواهایی که زبان ساده و قابل فهم برای مخاطب را داشته باشد را به محتواهایی که پیچیده باشند و یا برای همه قابل درک نباشد ترجیح می دهد. در حالی که SGE هنوز فعال نشده است ولی بهتر است از امروز شروع به آماده‌سازی سایت خود برای مواجهه با این به‌روزرسانی گوگل کنیم.

پیش از هر چیز باید اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با وضعیت سایت به شرکت ارائه دهنده خدمات SEO ارائه دهید. در صورتی که هنوز سایت را راه‌اندازی نکرده‌اید نیز باید برای طراحی سایت اقدام کرده و هاست و دامنه خریداری کنید. هر یک از مراحل سئو سایت و همچنین خرید دامنه و هاست می‌توانند قیمت متفاوتی برای شما به همراه داشته باشند و هزینه نهایی سئو را دچار تغییر کنند. می‌توانید از ابزار بررسی وب‌سایت Semrush استفاده کنید تا گزارشی از عملکرد Core Web Vitals وبسایت خود دریافت کنید. این ابزار فهرستی از ایده های محتوای مرتبط را بر اساس موضوع اولیه در اختیار شما قرار می دهد.

۸۳ درصد از کاربران انتظار دارند که وب سایت شما در سه ثانیه یا کمتر بارگیری بشه و اگر اینطور نباشه، از سایتتون خارج میشن. Ahrefs ابزاری مفید برای تحلیل بک‌لینک‌ها و شناسایی فرصت‌های لینک‌سازی است. از این ابزار برای پیگیری لینک‌های سایت خود و سایت‌های رقیب استفاده کنید. می‌توانید از پادکست‌ها برای مصاحبه با کارشناسان، توضیح موضوعات پیچیده یا ارائه نکات مفید استفاده کنید. طول متا دیسکریپشن باید بین 150 تا 160 کاراکتر باشد تا به طور کامل در نتایج جستجو نمایش داده شود. کاری که شما در این بخش باید انجام دهید، تلاش برای آشنایی با زیر و بم هوش مصنوعی و تمرین استفاده از آن در حوزه سئو است.

گوگل ترجیح می‌دهد سایت‌ها از منابع مختلف بک‌لینک بگیرند، زیرا این امر نشان‌دهنده طبیعی بودن لینک‌هاست. شرکت‌های گوناگونی در زمینه خدمات سئو مشغول فعالیت هستند که نوع و خدمات سئو در آن‌ها متفاوت است. هزینه هر یک از این خدمات بر اساس زمان صرف شده برای پروژه و میزان کار انجام شده تعیین خواهد شد. شما می‌توانید قیمت خدمات سئو را بر اساس بودجه و نیاز خود تعیین کنید. یک استراتژی قابل اعتماد به شما کمک خواهد کرد تا ویدیوهای خود را از سایرین متمایز کنید و اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما محتوای شما را مشاهده کرده، ارزش آن را میدانند و برای مشاهده بیشتر برگردند. این گزارش شامل پیشرفت ساخت لینک شما تا بهترین دامنه‌های لینک‌دهنده رقبایتان است.

بهینه‌سازی Core Web Vitals، استفاده از طراحی موبایل‌محور (Mobile-First Design) و کاهش زمان بارگذاری صفحه (Page Load Speed) از ضروریات سئو در ۲۰۲۵ هستند. جستجوها به دلیل بسیاری از دلایل ارائه شده در بالا منجر به کلیک نمی شوند. برای جذب ترافیک بیشتر به وبسایت خود، معمولاً بهتر است روی بهینه‌سازی صفحات وب خود برای کلمات کلیدی مرتبط و جذاب تر تمرکز کنید و ارائه محتوای بیشتر و کاربردی در وبسایت خود داشته باشید. دزد دریایی یکی از الگوریتم های گوگل است که هدف آن مبارزه با نقض قانون کپی رایت (Copyright) است و در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. در صورتی‌که تعداد این گزارش‌ها از یک وب سایت زیاد شود، تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفته و دچار کاهش رتبه می‌شود.

اگرچه رسیدن به صفحه اول نتایج جستجو همچنان ایده‌آل است، اما به لطف امکان پیمایش بی‌پایان، حضور در صفحه دو یا سه مزیت‌های بیشتری نسبت به گذشته دارد. بنابراین، حتماً مطمئن شوید که عنوان‌ها و توضیحات متا را بهینه کرده و از ویژگی‌هایی مانند مارک آپ اسکیما (Schema Markup) استفاده کنید تا محتوای خود را در نتایج جستجو جذاب و قابل کلیک تر نمایید. یکی از ابزارهایی که می‌توانید برای بررسی و شناسایی PBNها استفاده کنید، Ahrefs است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید به راحتی اطلاعاتی مانند Referring Domains (دامنه‌های ارجاع‌دهنده) و ترافیک سایت‌ها را بررسی کنید. اگر اطلاعات ثبت‌کننده دامنه‌ها (Whois) مشابه باشند، این موضوع می‌تواند گوگل را نسبت به شبکه بودن سایت‌ها حساس کند. حتی در صورت مخفی کردن اطلاعات Whois، الگوریتم‌های گوگل گاهی توانایی شناسایی ارتباط بین دامنه‌ها را دارند.

آنها را در عنوان‌ها، پاراگراف‌های ابتدایی و انتهایی و همچنین توضیحات متا بگنجانید. از ابزارهایی مانند Google Search Console یا Screaming Frog برای شناسایی لینک‌های شکسته استفاده کنید. از تگ‌های H2 و H3 برای زیرعناوین استفاده کنید تا محتوای صفحه را به بخش‌های منطقی تقسیم کنید و خوانایی را بهبود بخشید. در سال 2024، سئو همچنان به تکامل خود ادامه خواهد داد و شاهد ظهور روندها و تکنیک‌های جدیدی خواهیم بود. در ادامه به برخی از پیش‌بینی‌ها و روندهای مهم سئو در سال 2024 می پردازیم.

بنابراین، زمان آن رسیده است که روی بهینه‌سازی تجربه کاربر تمرکز کنید تا هم گوگل و هم کاربران محتوای شما را ببینند و از آن لذت ببرند. در تمام به‌روزرسانی‌های این حوزه به سرعت پاسخ‌دهی بالاتر سایت اهمیت ویژه‌ای داده‌‌شده است و مهم است مخاطب با صرف کمترین زمان، تمام محتواها ازجمله تصاویر و ویدئوها را مشاهده کند. در ترندهای سال جدید سئو به محتواهای صفر-کلیک و افزایش تعداد آن‌ها هم توجه شده است که تولید محتوای SGE هم آن را پررنگ‌تر کرده ‌است. یکی از زمینه‌های کلیدی که مردم باید روی آن تمرکز کنند و به درستی برسند، داده‌های ساختاریافته است. با ظهور سیستم‌های مولد مبتنی بر هوش مصنوعی، خزنده‌های بیشتری در حال بررسی داده‌ها برای تغذیه سیستم‌هایی هستند که مصرف‌کنندگان به دنبال پاسخ هستند.

برای داشتن یک استراتژی کاملاً موفق برای پیشرفت وبسایت، آشنا شدن با فاکتورهای سئو خارجی بسیار مهم است. سئو خارجی شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که در خارج از محیط وبسایت هدف انجام می‌شوند که در نهایت به پیشرفت سایت منجر... تطبیق و تغییر کاربری محتوا برای مطابقت با فرمت های منحصر به فرد این پلتفرم ها ضروری است. با انجام این کار، می‌توانیم به طور مؤثر با مخاطبان خود درگیر شویم و با آنها در جایی که در سفر هستند ملاقات کنیم. درواقع بذارید این شکلی بگیم که مسئله هوش مصنوعی اینه که «تجربه واقعی» نداره. بله، هوش مصنوعی می‌تونه اطلاعات و موضوعات متنوعی در اختیار ما بذاره، اما منشأ و ریشه این اطلاعات و موضوعات از کجا میان؟ بذارید با یه مثال براتون توضیح بدیم.

با این روش می‌توانید سیگنال‌های لینک قوی ایجاد کنید که تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی سایت شما دارند. Anchor Text (متن قابل کلیک لینک) نقش مهمی در سیگنال‌دهی به گوگل درباره موضوع لینک دارد. اگر انکرتکست شامل کلمات کلیدی هدف شما باشد، تأثیر بیشتری خواهد داشت. با این حال، زیاده‌روی در استفاده از انکرتکست‌های دقیق می‌تواند باعث جریمه توسط الگوریتم پنگوئن گوگل شود. موتورهای جستجو به لینک‌هایی که از دامنه‌های معتبر و با Domain Authority بالا دریافت می‌شوند، وزن بیشتری می‌دهند. به عنوان مثال، لینک گرفتن از سایت‌هایی مانند Harvard یا TechCrunch می‌تواند باعث افزایش چشمگیر رتبه شما شود.

این شیوه عمدتا در سازمان های شناخته شده با بخش های مختلف و زیرساخت های پیچیده اعمال می شود. سازمان هایی که دارای وب سایت های بزرگ و چندگانه هستند و مجموعه ای متنوع از محصولات و خدمات را ارائه می دهند. مطالعه بازار یکی از کلیدواژه هایی است که در طول سال های اخیر دائما تکرار می شود. اگر شما خودتان را برای مطالعه دقیق بازار آماده نکنید، شانسی برای خودنمایی در بازارهای شلوغ کنونی پیدا نمی کنید. پس تعلل را کنار گذاشته و یکبار برای همیشه اوضاع را به سود خود تغییر دهید. Sellers مدیر استراتژی وبلاگ EN HubSpot است و به من می گوید که چقدر مهم است که جستجوهای بعدی را در نظر بگیرم.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری