انواع اسکی و تجهیزات آن را بشناسید – فاموزون

هر زمان که توانستید چوب های اسکی را موازی کنید میتوانید روی برف روبیده شده اسکی کنید. استفاده از کیسه های هوا بهترین راه برای تمرین است. اول باید از سرازیری خارج شوید؛ ایستادن در حالت سربالایی بسیار ساده تر است. هرچه برف تازه عمیق تر باشد ،پیچیدن با چوب های اسکی سخت تر است؛ اما با محکم نگه داشتن عضله های پا و انعطاف و کشش بسیار میتوانید این کار را انجام دهید. این اتصالات به شما این امکان را می دهد تا با بزرگتر کردن کفش در اطراف نقاطی از کفش که به پای شما فشار وارد می کند و باعث ناراحتی شما می شود، چکمه های اسکی را متناسب پای خود کنید. چرخیدن حین اسکی کردن یکی از اشتباهات رایج است . آستر و زیره کفش اسکی هم در راحتی پای شما تاثیرگذار است.

برای یافتن کفش، بوت یا چکمه های اسکی مورد نیاز خود، باید فاکتورهایی مانند اندازه، انعطاف پذیری، شکل پوسته و دکمه و همچنین سایر ویژگی ها مانند راحتی راه رفتن با آن را در نظر بگیرید. جوراب های اسکی مدرن نشان دهنده پیشرفت های ایجاد شده در فناوری بوت است. انعطاف پذیری مناسب برای خانم ها 50 تا 60 و آقایان 60 تا 80 است. همچنین خانم ها بیشتر به سرما حساس هستند و بنابراین بیشتر در معرض مشکلات گردش خون و بازگشت وریدی هستند ، به همین دلیل است که بوش های بوت روی خطوط زنان به طور کلی گرمتر هستند. اکثر باتوم های اسکی بندهایی برای استقرار دست دارند. باتوم اسکی فقط برای حفظ تعادل اسکی باز در اسکی آلپاین به کار می­رود.

معمولا اسکی بازان جوان علاقه زیادی به سرعت دارند؛ اما تا زمانی که کاملا مسلط نشده اید این کار بسیار خطرناک است. باتوم به وسیله ای گفته میشود که به منظور حفظ هماهنگی و تعادل و همینطور زیبایی بخشیدن به حرکات اسکی باز در ورزش اسکی مورد استفاده قرار میگیرد و قد اسکی باز در زمان انتخاب باتوم بسیار مهم است. اگرچه این موارد بیشتر برای اسکی در سطح قهرمانی انجام می گیرد ولی قبل از اسکی تفریحی نیز بسیار توصیه می شود. هنگام زمین خوردن روی یک عضو بدن فرود نیایید هرچه سطح تماس بدن با زمین بیشتر باشد آسیب کمتر خواهد بود. درواقع اسکی فری استایل به عنوان یک ورزش رقابتی محسوب میشود که ورزشکاران در این ورزش به رقابت با یکدیگر از جنبه های مختلف می پردازند که از این جنبه ها می توان به حرکات اکروباتی، پرش ها، حرکت مغولی( فرو کردن عصا در زمین و پرش از آن) هوای بزرگ( حرکات چرخش به دور خود و پیچشی در هوا) و مغولی دوتایی( دو رقیب روبروی هم و انجام حرکت مغولی) اشاره کرد.

وقتی میافتید مهم نیست هنوز پایتان در چوب اسکی هست یا نه؛ باید چوب اسکی را موازی با زمین قرار دهید و باتوم ها را پشت سر خود در زمین فرو کنید تا بتوانید از جای خود بلند شوید. وقتی از بلندی پایین می آیید باتوم دستی به سادگی مسیر حرکت شما را دنبال میکند. ساعد خود را همراه با بازوها در خلاف جهت باتوم ها حرکت دهید (با زاویه ای بین 70 تا 80) در این حالت وقتی باتوم ها را جلوی خود نگه میدارید ، وزن بدنتان جلو میافتد. موقع اسکی کردن حالت بدن دائم در حال تغییر است، برای مبتدی ها نکته اصلی خم نگه داشتن زانو ها و هم سو بودن پا ها است. چفت کفش اسکی برای ثابت نگه داشتن پا در کفش اسکی و همچنین تنظیم نرمی و سفتی کفش می باشد. ست اسکی چیست ؟ جوراب های اسکی : از جمله تجهیزات اختصاصی ورزش اسکی است که از نظر پزشکی نیز برای جریان سریع و مطلوب خون در پا بکار می روند و پاها را از نظر یخ زدگی ایمن می دارند ولی اغلب توسط اسکی بازان استفاده نمی شوند.